Om os

Vores historie

I 2008 ramte den økonomiske krise for alvor Danmark, og mange virksomheder blev nødsaget til at spare hvor de kunne. Kommuner og regioner begyndte at skære ned på blandt andet vikariaterne inden for genoptræning og fysioterapi på sygehusene, og mange små virksomheder gik konkurs.


Susie og Sally, en mor og datter fra Fyn mærkede disse forandringer på første hånd, da Susies arbejdsgiver gik konkurs og ikke kunne udbetale løn længere, og Sally ikke kunne finde vikariat som fysioterapeut.


Når de to mødtes hver onsdag for at køre til zumba sammen, talte de ofte om, hvor vigtigt det var for virksomhederne at satse på medarbejdernes trivsel, og hvor meget de kunne få ud af det, hvis de havde gladere og sundere medarbejdere. De tænkte, at med deres kombinerede evner inden for arbejdsmiljørådgivning, ledelse og fysioterapi havde de den viden, der skulle til for at hjælpe virksomhederne med at opnå et bedre resultat ved at løfte medarbejdertrivslen.


Deres egen situation taget i betragtning, kombineret med deres passion for trivsel og arbejdsmiljø, besluttede de at starte virksomheden VITA Sundhed & Arbejdsmiljø. Sally tog på iværksætterkursus, og Susie tog en stresscoach uddannelse, så de bedre kunne løfte opgaven.


I Januar 2014 fik de deres CVR-nummer og har siden da hjulpet og undervist mange forskellige typer virksomheder i hvordan de bedst kan varetage deres arbejdsmiljø og medarbejdernes trivsel.


I dag tilbyder de administrativ styring til arbejdsmiljøarbejdet og hjælper virksomheder med at undgå eller rette op på påbud fra Arbejdstilsynet.

De underviser i stressforebyggelse, arbejdsmiljø og kommunikation til virksomheder.


Kontakt dem  og hør, hvad de kan gøre for jeres virksomhed.